"לכו למתחרדים" • "אנשים מעדיפים את קרית גת על פני אלעד וברכפלד"

ישראל פרייא 3 Comment on "לכו למתחרדים" • "אנשים מעדיפים את קרית גת על פני אלעד וברכפלד"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קול חי ממשיך בפרויקט "חרדים בפריפריה" בו אנחנו יוצאים לבדוק את פוטנציאל ההתיישבות החרדית מחוץ לערים המרכזיות. הבוקר הדרמנו לקריית גת, שנמצאת בשנים האחרונות בתנופה חסרת תקדים.

יחיאל דונט, חבר המועצה הדתית בקרית גת, סיפק נתונים מעניינים בתוכנית הבוקר "מדברים אקטואליה" עם דוד חכם ובצלאל קאהן. "ישנם כיום מעל 2000 משפחות חרדיות בעיר. כשרוב המשפחות נכנסו עם השלמתם של פרוייקטים חדשים שנבנו בחמש השנים האחרונות, ואליהם מצטרפים רבים לאזורים מעורבים ומתחרדים".

הוא העלה תופעה מעניינת של מאות משפחות שרכשו דירות ברחבי העיר למטרת השקעה, שעוזבים את הדירות השכורות בירושלים ובבני ברק, ומגיעים לגור בנכס שנהפך לאטרקטיבי והולם את המשפחה החרדית.

קרית גת

הד"ר משה לייבוביץ, ראש עיריית ביתר לשעבר ומי שמלווה את פרוייקט "חרדים בפיריפריה" הגדיר את העיר כ"תופעה", לדבריו, "בשקט בשקט נהפכה קרית גת לבני ברק החסידית לתפארה, עם סייעתא דשמייא בלתי רגילה. הוא ציין את מוסדות החינוך, ההתפתחות המואצת של התשתיות והכבישים, כמו גם מרכזי התעסוקה הקיימים שהופכים את העיר לטובה ביותר עבור הציבור החסידי.

נוכחותה של ישיבת עוצם הליטאית במושב סמוך לקרית גת, שמורגשת היטב בעיר, יחד עם בעלי דירות רבים מהמגזר, גורמים להעריך שלמרות שכיום אין תלמוד תורה וקהילה מפותחת לציבור הליטאי, רבים מהם יגיעו במשך הזמן להתגורר בה.

"אחרי שנים שהיה צריך לשכנע אנשים לבוא להתגורר בעיר, כיום, הביקוש עצום והנהירה בלתי פוסקת" – אומר דונט – "האווירה ברחובות ובבתי הכנסת היא חסידית וחמימה, ובלי קשר לסוגיית המחיר, אנשים מעדיפים את קרית גת על פני אלעד וברכפלד".

חלק גדול מעתודות הבנייה שבמערב העיר מתוכנן לחרדים, דבר שמבטיח את המשך התפתחות העיר והיותה הבטחה גדולה לזוגות צעירם חרדיים.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    למה אין אזכור על הקהילה הספרדית המפוארת שמתפתחת בצעדי ענק בקרית גת?
    הקריה החרדית מורכבת במידה שווה בחסידים ובספרדים אברכים ובני תורה…

  2. 2

    משום מה אתם אוהבים להתעלם משתי הקהילות החסידיות הוותיקות בעיר חב"ד שלה קהילה גדולה עם מוסדות ממעונות דרך גנים חיידר בי"ס לבנות . מתיבתא ישי"ק ישיבה גדולה כולל וכו וקרעטשניף

  3. 1

    לקרטשניף אין מנין וגם לא חצי מנין!!!